Salonul Auto de la Guangzhou: Jidu prezinta sedanul Robo-02

Guangzhou

Salonul Auto de la Guangzhou 2022 si-a deschis portile in extremis, la 30 decembrie 2022. Baidu a prezentat cel de-al doilea model al marcii sale auto Jidu, sedanul electric Robo-02.

SUV-ul Jidu Robo-01 tocmai si-a facut prima aparitie publica la Salonul Auto de la Guangzhou (China). Dar primul model al marcii create de Baidu in parteneriat cu Geely nu a fost singur. Cel de-al doilea model este deja in faza de start, deoarece nu este un concept. Aceasta arata ca, in ciuda dominatiei SUV-urilor pe piata, sedanul nu si-a spus ultimul cuvant pe piata chineza.

Desi detaliile stilistice, in special luminile, stabilesc o legatura de familie intre cele doua modele, stilul general este nesemnificativ. Toate berlinele electrice chinezesti provin din aceeasi matrita: Xpeng P7, Nio ET5 sau ET7, Neta S, Aion Hyper GT… Linii suple si fluide, faruri si lumini in banda continua, un profil de tip fastback… Cateva detalii disting totusi acest Robo-02.

In primul rand, Robo-02 a optat pentru un hatchback in locul unei portiere mici de portbagaj reduse de geamul mare integrat. Apoi, exista absenta totala a manerelor usilor. In ceea ce priveste Robo-01, deschiderea lor este in intregime electrica si se poate face prin comanda vocala sau prin apropierea perifericului bluetooth asociat. Un radar este integrat in fiecare usa pentru a gestiona obstacolele din calea deschiderii. Face parte din senzorii multipli prezenti pe vehicul.

Gata pentru conducerea autonoma

Spre deosebire de multe alte marci, Jidu a ales sa le ascunda. Cele doua Lidar sunt integrate in blocurile optice fata si nu pe acoperis. In partea din fata, o lumina indica starea functiei de conducere autonoma. Jidu sustine ca va fi compatibil cu nivelul 3 de conducere autonoma, odata ce aceasta va fi legalizata in China.

Pe partile laterale, patru LED-uri indica starea de incarcare. Jidu nu ofera alte detalii, dar ar trebui sa regasim aceleasi dotari ca pe SUV cu, pe langa cele doua lidare, cinci radare milimetrice, doisprezece senzori de ultrasunete si douasprezece camere conectate la computerul central echipat cu un cip Nvidia Orin X.

La interior, arhitectura este similara cu cea a lui Robo-01, cu un ecran mare pe toata suprafata, o jumatate de volan si aproape nici o comanda fizica.

In ceea ce priveste partea electrica, programul ar trebui sa fie de asemenea identic cu cel al SUV-ului: tractiune integrala, 400 kW si o baterie de 100 kWh (CATL). Cu un Cx mai bun decat cel de 0,249 al lui Robo-01 si o masa probabil mai mica, acceleratia de la 0 la 100 km/h se va face in mai putin de 3,9 secunde, iar autonomia ar trebui sa se apropie de 700 km (ciclu CLTC).