Colaborarea profesorilor cu parintii elevilor are ca scop promovarea colaborarii dintre scoala si familie. Aceasta permite parintilor sa fie mai bine informati despre cariera scolara a copilului lor si despre comportamentul acestuia in clasa. Aceste intalniri permit, de asemenea, tuturor sa puna la punct mijloace care sa contribuie la succesul si bunastarea copilului la scoala.
Numarul de intalniri programate pe parcursul anului poate varia de la un consiliu scolar la altul. De obicei, la inceputul anului este organizata o intalnire de grup care reuneste toti parintii elevilor din acelasi grup pentru a afla despre functionarea clasei. Apoi, una sau doua intalniri individuale au loc intre profesor si parinti, adesea la sfarsitul fiecarei etape, cand sunt inmanate fisele de raport. Aceste intalniri permit parintilor sa afle progresul copilului lor si sa-l cunoasca mai bine pe profesor, care, din partea sa, poate obtine apoi informatii suplimentare despre elevul sau.
Daca un copil are dificultati in comunicare sau se comporta necorespunzator la scoala, acesta va fi, de asemenea, momentul pentru a discuta acest lucru cu profesorul sau. In astfel de cazuri, ar putea fi programate intalniri suplimentare. Se pot discuta apoi strategii pentru a ajuta copilul sau pentru a stabili un plan de interventie cu profesorul, daca este necesar. O scoala trebuie sa informeze regulat parintii despre dezvoltarea unui copil in dificultate.
Daca parintii sunt constienti de ceea ce se intampla in clasa, vor putea vorbi mai bine cu profesorul copilului. Acordand interes pentru lectiile si temele copilului parintii vor vedea interesele lui, precum si punctele sale forte si slabe. In plus, va promova motivatia si implicarea.
De asemenea, trebuie sa se discute cu copilul cand vine acasa de la scoala. In loc de intrebari inchise de genul „Ai avut o zi buna?”, se pot pune intrebari deschise: ,,Spune-mi despre o activitate pe care ai facut-o astazi in clasa, care ti-a placut?”. Aceasta abordare cu siguranta va imbogati discutiile.