Fiecare sofer ar trebui sa cunoasca radiatorul masinii si semnificatia acestuia. De asemenea, este foarte important sa fie constient de semnele pe care acesta le da atunci cand nu functioneaza in parametri normali.
Motivele pentru aceasta pot fi diferite si de obicei duc la consecinte grave pentru masina. De aceea, expertii au subliniat cele 3 simptome principale care sugereaza soferului ca exista o problema cu racirea.
- Supraincalzirea motorului
Daca motorul incepe sa devina foarte fierbinte, aceasta indica o defectiune undeva in sistem. Desigur, un motor supraincalzit nu inseamna intotdeauna un radiator auto spart – poate fi din cauza unei scurgeri de antigel, a unui termostat defect sau a unui ventilator. Apropo, iarna poate aparea supraincalzirea din cauza murdariei care a umplut celulele radiatorului. Acesta este un alt motiv pentru a vizita regulat spalatoria auto iarna.
- Scurgere de antigel
Daca se gaseste o scurgere, de exemplu sub forma unei balti sub masina, merita verificat radiatorul in sine. Problema poate fi la furtunurile uzate sau la conexiunile acestora, dar nu poate fi exclusa o fisura a radiatorului in sine. Radiatorul se deterioreaza foarte usor, posibil si la cel mai mic accident – chiar si la lovirea limitatorului de parcare. Uneori, totusi, acest lucru duce imediat la o fisura si o scurgere de antigel.
- Decolorarea antigelului
Coroziunea din interiorul radiatorului duce la decolorarea antigelului. In plus, daca antigelul care circula in sistem este mai vechi, atunci sansa de coroziune a radiatorului este mai mare. Este deosebit de enervant atunci cand antigelul pus recent este decolorat, deoarece acest lucru poate indica prezenta unei probleme avansate. De asemenea, decolorarea acestuia este un semn al calitatii slabe.
- Care este solutia – inlocuire sau reparare?
Pretul unui radiator nou poate ajunge la o suma semnificativa, in functie de modelul de masina. De aceea unii soferi prefera, in cazul unor mici defecte la radiator, sa le indeparteze singuri, in loc sa il inlocuiasca cu unul nou. In acest scop se folosesc garnituri speciale, care inchid toate scurgerile din interior.
Daca radiatorul este din aluminiu, atunci se poate incerca lipirea. Este adevarat ca aceasta nu este cea mai usoara sarcina si este de dorit ca cel care o face sa aiba macar putina experienta in lipire. Ultima optiune este metoda populara de „sudare la rece”. Permite amanarea inlocuirii radiatorului cu cativa ani, chiar si cu o fisura destul de mare.