Honda pregateste un SUV hibrid, electric si cu hidrogen

Honda CR-V

Honda a anuntat dezvoltarea unei versiuni fuel cell (hidrogen) a SUV-ului sau CR-V. Constructorul va folosi o platforma hibrida care permite vehiculului sa functioneze cu baterii sau cu energie generata de hidrogen.

Honda este una dintre marcile, alaturi de Toyota, Hyundai si start-up-ul Hopium, care pariaza pe hidrogen ca sursa de energie viabila si curata pentru autoturisme. Honda a anuntat ca se pregateste sa lanseze o versiune fuell cell a SUV-ului sau compact CR-V, care pana acum a fost disponibil doar cu motoare pe benzina sau diesel.

Modelul ar trebui sa inlocuiasca Clarity Fuel Cell, un sedan care a fost oferit in Statele Unite (si exclusiv in California) intre 2017 si 2020. Pentru a nu se baza doar pe hidrogen, Honda integreaza o baterie electrica care poate fi reincarcata de catre proprietar. Prin urmare, aceasta noua versiune a modelului CR-V va putea, teoretic, sa functioneze numai cu ajutorul bateriei.

De ce pregateste Honda un SUV alimentat cu hidrogen?

Este de asteptat ca redesenarea modelului CR-V sa fie destul de minora. Iar detaliile tehnice precise despre platforma aleasa de Honda sunt destul de putine. Dar mai multe surse indica faptul ca motorul este rezultatul unui parteneriat cu General Motors. Celula care transforma hidrogenul in energie ar fi o evolutie a celei propuse pe modelul Clarity Fuel Cell.

Cu toate acestea, constructia sa ar necesita cu 80% mai putina platina – un lucru bun, avand in vedere ca, cantitatea de metale rare necesara a fost una dintre principalele bariere in calea productiei in masa a acestui tip de motor. Cu toate acestea, raman intrebari pentru viitor: desigur, utilizarea hidrogenului dupa ce a fost produs este “curata” in sine, deoarece arderea gazului produce doar energie si apa.

Trebuie subliniat insa ca, in 2022, producerea hidrogenului ramane complicata, mai ales la scara necesara pentru utilizarea in masa. Mai ales ca aceasta energie implica, de obicei, mai multa poluare in timpul productiei sau al extractiei. Atunci cand nu este un nonsens in ceea ce priveste risipa de energie.

Hidrogenul exista in stare naturala in rezervele de combustibili fosili, dar procesul de extractie este poluant. De asemenea, este posibil sa se genereze hidrogen prin hidroliza, prin descompunerea moleculelor de apa cu ajutorul electricitatii. Totusi, acest lucru presupune stocarea energiei electrice sub forma de hidrogen.

Aceasta energie trebuie apoi transformata din nou in energie electrica, cu pierderi pe parcurs – cu o eficienta generala mult mai mica decat cea a stocarii in baterii. Utilizarea algelor modificate genetic pentru a produce hidrogen prin fotosinteza este o modalitate promitatoare de a produce gazul intr-un mod durabil, dar este inca mult prea devreme pentru a ne astepta la o comercializare rapida.

O persoana care isi cumpara o masina pe baza de hidrogen in 2022 se confrunta, de asemenea, cu absenta unei retele suficient de dense de statii care sa ofere acest gaz. Chiar daca infrastructura de statii de incarcare pentru masinile electrice este din ce in ce mai convingatoare.