Noul Renault Scenic (2024): ce stim deja despre primul SUV electric al celor de la Renault

Renault Scenic

Cea de-a cincea generatie a modelului Scenic va fi un SUV compact electric. Acesta va fi lansat in 2024, dar se stiu deja multe despre el!

Renault are un program foarte incarcat pentru 2024. Pe langa lansarea unui SUV coupe de mari dimensiuni si mult-asteptata renastere a lui R5, marca va reinnoi Scenic. Sau cel putin va pastra numele si il va pune pe un nou model electric de familie.

Ce pozitionare?

Scenic nu va mai fi un monovolum compact, o forma care nu mai este la moda. Renault a ezitat deja cu actuala generatie, careia i-a dat cateva accente de crossover pentru a moderniza formula. Cu urmatoarea, va fi clar: va fi un SUV compact. Conceptul avea o lungime de 4,49 metri, cu 9 cm mai lung decat actualul Scénic si cu 2 cm mai scurt decat Austral, noul SUV compact termic/hibrid al marcii.

Acest nou Scénic va prelua baza CMF-EV inaugurata de Renault cu Mégane electric. De fapt, poate fi vazut ca o versiune familiala a lui Mégane, unul dintre neajunsurile acestuia fiind habitabilitatea redusa din cauza dimensiunilor reduse (doar 4,21 metri).

Cum arata?

Scénic va beneficia de un stil complet nou la Renault. Acesta a fost nascocit de Gilles Vidal, cel care a reinviat designul Peugeot. Iar urmatoarele masini Renault vor arata ca ultimele creatii Peugeot, cu forme unghiulare. Este, asadar, o intoarcere la 180° pentru designul de la Renault, care s-a bazat timp de un deceniu (de la Clio 4) pe curbe si curbe. Scénic-ul electric va fi astfel mai robust. In partea frontala, grila si farurile vor fi mai subtiri. Acestea din urma vor fi prelungite de o semnatura vizuala de tip “semi-inger” pe fiecare parte a barei de protectie. Profilul va fi sculptat cu umeri pronuntati si o scobitura in partea inferioara a usilor. In partea din spate, farurile vor avea forma unui bumerang, indreptate spre aripi.

Plansa de bord a conceptului era avangardista si prefigureaza modele mai indepartate. Versiunea de serie va prelua cu siguranta o parte din mobilierul lui Mégane, inclusiv ecranele in forma de L. Evident, ne asteptam la un simt al ospitalitatii mai dezvoltat, chiar daca modularitatea ar trebui sa fie destul de simpla, cu o bancheta clasica, asa cum este deja cazul pe actualul Scenic.

Ce motoare si baterii?

Asa cum am spus, acest Scénic va avea aceeasi baza ca si Mégane. Vor fi utilizate aceleasi elemente tehnice. Versiunea de mijloc de gama va avea un bloc de 220 CP si o baterie de 60 kWh (retineti ca bateria mica a fost deja abandonata de Mégane). Avand in vedere dimensiunea crescuta, autonomia va fi mai mica decat cea a masinii compacte, probabil in jur de 420 km in loc de 450.

Scenic ar trebui sa aiba o a doua oferta, cu o baterie mai mare. Pentru a afla care dintre ele, nu trebuie decat sa ne uitam la celalalt model existent cu baza CMF-EV, Nissan Ariya. Acesta are o baterie de 87 kWh. Cu ajutorul acesteia, puterea modelului cu tractiune fata urca la 242 CP. Autonomia va fi de peste 500 km in acest caz.

Ce pret?

In prezent, Mégane porneste de la 42.000 de euro cu bateria de 60 kWh. Scénic va fi, in mod logic, mai scump, cu un pret de pornire de aproximativ 45.000 de euro cu aceeasi baterie.